تبلیغات
حضرت آیة الله محمد حسن قدیری(رضوان الله علیه ) - آیة الله قدیری(رحمه الله) از نگاه دوستان و شاگردان

آیة الله قدیری(رحمه الله) از نگاه دوستان و شاگردان

تاریخ:دوشنبه 28 فروردین 1391-06:11 ب.ظ

بسمه تعالی

آیت الله سید علی شفیعی عضو مجلس خبرگان رهبری

اینجانب در سال 1339 شمسی به نجف اشرف مشرف شدم و در مدرسه آیت الله بروجردی با مرحوم آقای قدیری آشنا شدم، کم کم این آشنائی شدت و قوت پیدا کرد وبه رفاقت گرم وآشنائی جدی رسید به حدی که اگر من یک روز ایشان را نمی دیدم چه بسا دلم برای ایشان تنگ میشد. باهم هم بحث شدیم یعنی بعض مسائل را با هم مباحثه و مذاکره میکردیم، من یادم هست که در همان موقع یک شبی من و ایشان پیاده از مدرسه خودمان حرکت کردیم به طرف جامعه النجف که معروف به مدرسه کلانتر بود ، چند کیلومتر بین مدرسه آیت الله بروجردی و آنجا فاصله بود ، در راه با هم بحث صید و ذباحه را داشتیم.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم آقای قدیری در دفتر استفتائات امام(ره) مشغول شدند، در سفری که به قم داشتم به دیدار ایشان رفتم،در آن جلسه مرحوم آقای قدیری یاد آوری کردند از کتابی که به ایشان قبلا هدیه داده بودم. کتاب تقریرات آقا ضیاء عراقی بود، اول این کتاب نوشته بودم این کتاب را هدیه میکنم به نور العین و عین النور آقای حاج شیخ محمد حسن قدیری. این تعبیر نور العین و عین النور هم حاکی از ارادت من به ایشان بود و هم حاکی از فضیلت و معنویت ایشان بود.

وقتی ایشان در دفتر مقام معظم رهبری مشغول شدند و استفتائات را جواب می دادند،من هر وقت از اهواز به قم میآمدم به ایشان سری میزدم .کتابها وتالیفاتم را برای ایشان می فرستادم و ایشان هر وقت مرا میدید ابتدا اعلام وصول و تشکر میکردند.

این را عرض کنم از کمال قداست نفسانی آقای قدیری:

شبی در سفر حج در ساختمان مربوط به بعثه بودیم،در جلسه ای با حاج آقای ری شهری مسئله ای مطرح شد ،آقای ری شهری به من پاسخ را محول کردند ،درحال پاسخ شخصی وارد شد و پایین مجلس نشست عده ای به احترام ایشان برخاستند ولی من متوجه نشدم که چه کسی وارد شد،آقای ری شهری گفتند یک صندلی در کنار خودشان قرار بدهند وبعد آن آقا را در کنار خویش نشاندند،وقتی آمدند دیدم که آقای قدیری است. همان مسئله دوباره مطرح شد و آقای ری شهری از آقای قدیری خواستند که جواب را بگوید . مرحوم آقای قدیری این جمله را گفت که اگر میدانستم که شفیعی اینجاست نمی آمدم اینجا بنشینم چراکه با وجود ایشان دیگر جایی برای من نیست ،این البته نهایت عظمت روحی و خضوع و خشوع ایشان بود والا ما اعتراف داشتیم واقرار داشتیم والی الان که آیت الله قدیری در فضل و در تقوی و در اصول انسانی در یک مقامی بودند که ما به گرد ایشان نمی رسیدیم و در مقابل ایشان خضوع داشتیم،این بزرگواری ایشان بود که این جمله را گفت و من هم که حالا نقل میکنم به عنوان عظمت روحی ایشان نقل می کنم والا ما کجا واین حرفها کجا،

مرحوم آقای قدیری در بحث بسیار قوی و حاضر الذهن بود،ایشان خیلی اهل بحث و استحضار ذهن وتسلط برمبانی و افکار فقهی داشت، وقتی صحبت میکرد انصافا کم نمی آورد.

حضرت امام به ایشان علاقمند بودند در نامه ای از ایشان قدردانی وتجلیل کردند و تصریح به اجتهاد ایشان نمودند.

خداوند متعال روح مطهر ایشان را با ارواح فقهاء اسلام بلکه با اولیاء عظام اسلام محشور فرماید من وفات ایشان را به خانواده محترمشان و به حوزه علمیه قم و حتی به خودم تسلیت می گویم و از خداوند می خواهم ما را به رضایش موفق بدارد.... و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

 

حجه الاسلام والمسلمین محمد جواد فاضل لنکرانی- استاد حوزه علمیه قم

آیت الله قدیری یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم واز شاگردان ارزنده حضرت امام( رضوان الله تعلی علیه) و برخی از اعاظم نجف بودند،این مقداری که ما از ایشان اطلاع داریم و در قسمتی از دوران تحصیل یک مقداری از مکاسب محرمه را در خدمت ایشان تلمذ کردیم، انصاف این است که یک فقیه وارسته بود وشخصیتی بود که بر فتاوای مراجع خصوصا فتاوای امام(ره) کاملا مسلط بود.در تدریس بخوبی مشهود بود که ایشان کاملا بر مباحث علمی مسلط است و نشان از این داشت که ایشان در دوران علمی خودش زحمات فراوانی را متحمل شده است

درمسائل فقهی بسیار تبحر داشتند و عالمانه با آنها برخورد میکردند واز نظر علمی کتابهایی که ایشان نوشته اند که برخی از آنها فقهی و برخی اصولی اند و مخصوصا مباحث بیع امام راحل (ره) را که مقداری ایشان به رشته تحریر در آوردند.

همه میدانند که کتاب البیع امام (ره) یکی از غنی ترین تحقیقات فقهی حضرت امام(ره) است و من شاید بتوانم بگویم که شاید در صفحه ای از این کتاب نباشد که امام آن ذهن قوی وفکر بلندی که در مباحث فقهی داشته ، اینها را بروز نداده باشند. این کتاب حاکی از این است که امام (ره)تسلط بسیار وسیعی  بر مباحث معاملات داشتند و حرفهای مرحوم شیخ انصاری و بسیاری از محشین مکاسب را دیده بودند و خودشان محققانه در مسائل معاملات در کتاب البیع و کتاب خیارات اظهار نظر کردند.

یکی از کسانی که این درس ها را به رشته تحریر در آورد آیت الله قدیری  است که حاکی از یک قوت علمی است ،افراد به راحتی نمی توانند کتاب البیع امام(ره) را بفهمند ونیاز به یک ذهن قوی و استعدادبالاست که انسان بتواند این مباحث را بررسی کند.

 این نوشته هایی که ایشان از خودشان به یادگار گذاشتند حاکی از وسعت علمی و فقهی مرحوم آیت الله قدیری(رضوان الله تعالی علیه) است.

از نظر اخلاقی فردی بسیار متواضع بود. در همان زمانی که ما در خدمت ایشان در درس شرکت میکردیم اشکالات را بخوبی گوش میدادند و با حوصله با طلاب بحث میکردندو ارتباط بین ایشان وطلاب یک ارتباط صمیمی و محکمی بود .

در همین چند سال گذشته یک رساله ای در موضوع فقهی من نوشته بودم ومنتشر شده بود ، این رساله بدست ایشان رسیده بود  و ایشان با حوصله تمام از اول تا آخر آن را مطالعه کرده بودند و یک نامه ای برای من مرقوم فرموده بودند که حاکی از اظهار بزرگواری و تواضع ایشان است . ایشان با این که حق استادی بر من داشتند اما برای این که ما تشویق کنند و تقدیر بنمایند این نامه را برای من نوشتند واز بسیاری از مطالبی که در آن رساله نوشته شده بود  از ابعاد مختلف تقدیر  کرده بودند و نکته مهم این است که دو نکته برای ایشان قابل قبول نبود و ایشان برای من ننوشتند که شما در این دو مورد اشتباه کردید ،بلکه  نوشته بودند من این دو مورد را نفهمیدم و خواهش می کنم برای من توضیح دهید ،این تعبیر برای ما درس است  که بزرگانی که سمت استادی بر ما دارند با نهایت تواضع و طلبه پروری و توجه به طلاب و فضلای جوان برخورد کنند که حاکی از یک روح وسیع دارد.

ایشان ارتباط بسیار خوبی با مرحوم والد ما داشتند وبه نظرات و کتب ایشان اهمیت میدادند

خداوند همه اینها را رحمت کندو زندگی علمی و اخلاقی و معنوی  اینها را برای ما درس قرار بدهد وما بتوانیم به آنها عمل کنیم .  

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی نظری‌منفرد استاد حوزه علمیه قم

آن مرحوم از نظر علمی و فقهی از شخصیت‌های برجسته حوزه علمیه بود كه دانش و علم خود را با اخلاق پسندیده و نیكو به خوبی هماهنگ كرد

مرحوم آیت‌الله قدیری در نجف در كنار امام راحل (ره ) بود و از سال 1350 نیز به عضویت شورای استفتاء بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در آمده و خدمات بزرگی را در زمینه فقهی و علمی ارایه داد

حضور موثر آیت‌الله قدیری در نجف اشرف و شركت در درس خارج فقه حضرت امام خمینی (ره ) و سایر مراجع تقلید، از او شخصیتی برجسته و ممتاز علمی و فقیهی ساخته بود

بعد از رحلت حضرت امام (ره ) با حضور در حوزه‌های علمیه و تدریس درس خارج و تالیف كتاب‌های دینی و علمی خدمات شایانی را به جهان اسلام خصوصا حوزه علمیه قم انجام داده است

شخصیت آیت‌الله قدیری برای اهل علم مجهول نیست، چرا كه ایشان در صحنه‌های مختلف در كنار امام راحل حضور داشت.

استاد حوزه علمیه قم اظهار كرد: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید از سرمایه‌های بزرگ علمی و معنوی به خوبی الگو گرفته و از بركات بزرگان دینی به خوبی استفاده كنند

متاسفانه امروز بسیاری از افراد فكر و اندیشه خود را اسیر زرق و برق دنیا كردند و از سرمایه‌های نفیسی كه در اختیار آنها وجود دارد به خوبی استفاده نمی‌كنند

منبع: خبرگزاری قرانی ایران

 

 

رسا، سرویس سیاسی ـ استاد حوزه علمیه قم و از شاگردان درس خارج مرحوم آیت الله قدیری گفت: آیت الله قدیری در مسائل فقهی دقیق و نكته سنج بود.

حجت الاسلام جواد نوایی، استاد حوزه علمیه قم و از شاگردان درس خارج مرحوم آیت الله قدیری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به بیان فظایل اخلاقی و علمی آن عالم ربانی پرداخت.

وی با بیان اینكه آن عالم فرزانه در طی دوران تحصیل خود در نجف و قم همواره از طلاب برجسته در درس و بحث بوده است، گفت: ویژگی خاص وی در پرداختن به مسائل فقهی موجب امتیاز خاص در كلاس های درسی مراجع بزرگی چون آیت الله خویی شده بود، از این رو همواره مورد احترام طلاب و اساتید قرار می گرفت.

وی با اشاره به حضور چند دهه ای آیت الله قدیری در دفاتر استفتائات بنیانگذار كبیر انقلاب و رهبر معظم انتقلاب تاكید كرد: این بزرگواران با وجود دل مشغولی های فراوان سیاسی و اجتماعی از حضور فقهایی از جمله آیت الله قدیری استقبال و نظرات فقهی وی را می پسندیدند.

این استاد حوزه علمیه قم به شیوه بررسی مسایل فقهی توسط آیت الله قدیری اشاره كرد و گفت: وی در مسائل فقهی دقیق و نكته سنج بود، به نحوی كه به مسائل خاص احاطه كامل داشت و در مورد برخی مسائل نیز نظرات خاص و كلیدی ارایه می كرد.

حجت الاسلام جواد نوایی خاطر نشان کرد: نوع نگاه مرحوم آیت الله قدیری به مسائل فقهی باز و برخوردار از نوعی روشن بینی و زمان شناسی خاص بود كه این موضوع برگرفته از نظرات استاد وی، امام خمینی(ره) بود.

وی به درس خارج مرحوم آیت الله قدیری در قم اشاره كرد و افزود: تعداد طلابی كه در مجالس درس خارج فقه فقها شركت می کنند، نشانگر میزان توانایی استاد در آن زمینه است، از این رو جلسات درسی آیت الله قدیری نیز با حضور پرشور طلاب برگزار می شد.

حجت الاسلام نوایی با بیان اینكه آن مرحوم حاشیه بر عروه الوثقی را به همراه سلسله مقالات و تحقیقات در علم اصول را به نگارش در آورده است، تاكید كرد: آیت الله قدیری را باید از مجتهدین برجسته كشور به حساب آورد چراكه خاموش شدن چراغ عمر ایشان در هفتاد سالگی سبب ناشناس ماندن مقام اجتهادی ایشان در میان آحاد جامعه شد.

انتهای خبر // خبرگزاری رسا //www.rasanews.com

 

 

حجة الاسلام و المسلمین ظهیری استاد حوزه علمیه قم

نگرشی بر شخصیت علمی و معنوی فقیه وارسته حضرت آیة الله قدیری قدس سره

عن علی علیه السلام :" من وقر عالما فقد وقر ربه " "غرر الحکم حدیث 8704

امام علی (ع) فرمودند: کسی که عالمی را بزرگ و گرامی بدارد پروردگار خود را گرامی داشته است.

اساسا هویت شخصیت هر انسان والائی را دو عنصر بسیار نفیس و گوهر گرانبها تشکیل می دهد: الف- عنصر علم و دانش . ب-عنصر معنویات که برگرفته از دو رکن اساسی ایمان و عمل صالح است .

از این رو به منظور شناخت شخصیت فقیه وارسته حضرت آیة الله قدیری (اعلی الله مقامه) و آشنائی با مکانت علمی او بایسته است که در هر دو زمینه گفتاری هر چند ناقص داشته باشیم.

اما در بعد علمی: قبل از هر چیز توجه به این نکته ضرورت دارد که ارتقاء و تکامل علمی هر دانش پژوهی در گرو سه عامل مهم است . 1- استعداد و زکاوت خدادادی درحد بالا و لااقل در حد متوسط 2-برخورداری از اساتید قدرتمند و ژرف اندیشان عرصه فکر و اندیشه و خلاقیت 3-جدیت و تلاش مستمر و پیگیر در عرصه تحقیق و فعالیت چشمگیر در امر پژوهش

به هر مقداری که بهره مندی دانش پژو و طالب علم در این سه عنصر بیشتر باشد بی شک اقتدار علمی و درخشش فکر و اندیشه او بیشتر خواهد بود و استاد معظم آیة الله مرحوم آقای قدیری (قدس سره) دور از هر گونه مبالغه و جزاف از هر سه عنصر در سطح بالائی برخوردار بوده است ، زیراکه : از نظر استعداد، ذهنی بسیار تیز و ژرف اندیش و تحلیل گر و از اندیشه ای کاوش گر و عمیق برخوردار بود و از این رو در مباحث بسیار دقیق فقهی و اصولی بنحوی مطالب سخت و دشوار و عمیق را یلفته و هضم نموده بود،چندانکه در پاره ای از مباحث مهم فقهی و اصولی که متحرکة الاراء محققان و اندیشمندان فقه و اصول بود و آراء متضارب از جانب آنان اتخاذ شده ، معظم له با برهانی متقن و منطقی محکم، اتخاذ مبنا نموده وبا احاطه بر جوانب مختلف و زوایای گوناگون ،مبنای منتخب خویش را از تمام مناقشات و شبهات می زدود و نظریه خود را مبرهن می ساخت.

اما در بعد اساتید: همچنانکه اشارت رفت اقتدار علمی و قوت فکر و اندیشه استاد، تاثیر چشمگیری در پرورش و ارتقاء علمی شاگرد دارد، این استاد قدر و محقق و ژرف اندیش است که می تواند ریشه های جرقه های فکری و تحلیل های عمیق و اندیش خلاق را در نفس مستعد شاگرد پدید آورد و آن را پرورش دهد.

از این نگاه نیز مرحوم آیة الله قدیری (اعلی الله مقامه) از اساتیدی که بی شک در علوم عقلی و نقلی سرآمد عصر بودند، همچون امام راحل خمینی کبیر و نیز حضرت آیت الله العظمی مرحوم آقای خوئی که منزلت و مکانت علمی آنها بر کسی پوشیده نیست، برخوردار بودند.

در بعد جدیت و تلاش مستمر و پی گیر او نیز همین مقدار بس که حدود دو دهه وقریب به بیست سال در حوزه علمیه نجف از محضر استوانه های فقاهت چون مرحوم آیه العظمی آقای حکیم قدس سره و نیز امام راحل (قدس سره) و مرحوم آیة الله العظمی آقای خوئی و نیز مرحوم آیة الله العظمی آقای سید عبد العلی سبزواری قدس سره استفاده کرده است و در حوزه مقدسه علمیه نجف اشرف به تدریس سطوح عالیه ودر حوزه علمیه مقدسه قم اشتغال به تدریس خارج فقه داشت. براستی جمع شدن سه عنصر مذکور در وجود فقیه محقق استاد مرحوم آیة الله قدیری (اعلی الله مقامه) از او گنجینه ای از علوم عقلی و نقلی ، از فقاهت و استنباط ساخته بود که نشانه هائی از آن را در آثارقیم و گران سنگ او می یابیم . در دوره کامل اصول او که در دو مجلد به نام المباحث فی علم الاصول با تمام ژرف اندیشی ها و نکته سنجی ها و ظرافتهائی که در آن اعمال کرده و نیز اقتدار علمی و ژرفای اندیشه او را در کتاب در کتاب قیم و ارزشمند الاجاره او و نیز کتاب بسیار مفید رسالات عشر او و نیز رساله الوضع و استعمال او می یابیم و نیز بلندای فکر و اندیشه او را در بحث ها و گفتگوهای حوزویان با او در مسائل مختلف فقهی و اصولی ، تصدیق و اذعان می داریم. عمق فکر و تحقیق او را در تثبیت مسئله عدم حجیت استصحاب عدم ازلی و نیز مسئله تعلق اوامر به طبایع و نیز در دفاع منطقی و برهانی از مبانی اصولی امام راحل قدس سره که باید به عیان به دور از هرگونه مبالغه و جزافه گوئی، گویم که نیافتم در میان شاگردان امام راحل و غیر هم کسی را که چون او بخوبی یافته ودر مقام دفاع به مثل او بتواند تمام شبهات و معضلات را بخوبی پاسخ گوید.

آری شخصیت علمی و احاطه فقهی مرحوم آیة الله قدیری قدس سره را در پاسخگوئی از مسائل و معضلات مناسک عمره و حج و حل مشکلات مختلف فقهی روحانیان کاروانهای زیارتی و زائرین سرزمین وحیانی می یابیم.

از نگاه معنوی نیز شخصیتی وارسته و پرهیزکار بود. مراقبت را که سرلوحه همه پارسایان و سالکان است درباره خویش همواره اعمال می نمود به گونه ای که این حقیر در طول مدت سی سال که با او مرتبط بوده و رفت وآمد داشتم، به یاد ندارم گفتار حرامی چون غیبت از او شنیده باشم.

آری او خلقش کریمانه و خویش متواضعانه و گفتارش حکیمانه و مجلسش عالمانه و برخوردش مهربانانه و چهره اش متبسمانه و کارهایش مخلصانه و بی ریانه و زندگی او بی تکلفانه بود

به انقلاب اسلامی و جایگاه بی بدیل ولایت فقیه و امام راحل قدس سره براستی ایمان داشت. برای مقام معظم رهبری دام ظله العالی احترام خاص و منزلت و مقامی رفیع قائل بود و اعتقادی خاص به معظم له داشت.

 

حجة الاسلام والمسلمین حسینی بوشهری امام جمعه قم

مدیر سابق حوزه علمیه قم با بیان ویژگی ها و فعالیت های آیت الله قدیری، وی را فردی سختکوش و مجاهد در راه آرمان های انقلاب معرفی کرد

حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم حسینی بوشهری، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال ‌آیت الله محمدحسن قدیری، وی را از شخصیت های علمی و برجسته حوزه علمیه قم دانست و گفت: این عالم ربانی عمده تحصیلات خود را در حوزه علمیه نجف و در محضر علمای بزرگی همچون حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خویی گذراند و در حوزه علمیه قم نیز از محضر حضرت آیت الله اراکی استفاده برد

وی همچنین با اشاره به کتب فقهی آیت الله قدیری خاطر نشان کرد: ایشان از چهره های علمی سختکوش حوزه های علمیه بودند و با دقت، تیزبینی و تیزهوشی خاص خود و با درک بزرگان علمی حوزه علمیه قم و نجف، کتب بسیار دقیق و ارزشمندی را به رشته تحریر در آورد

امام جمعه قم  در ادامه افزود: این عالم ربانی در زمان حیات امام راحل(ره) و پس از آن در زمان اعلام مرجعیت مقام معظم رهبری، از اعضای بخش استفتائات دفتر این دو بزرگوار بود


حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری اظهار داشت: آیت الله قدیری فردی متواضع، فروتن و دارای اخلاق کریمه اسلامی بودند و در برابر پرسش دیگران با نرمی و تواضع پاسخگوی مسایل آنها بودند


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فعالیت های سیاسی آیت الله قدیری نیز گفت: ایشان در دوران رژیم ستمشاهی، همگام با اقشار مختلف مردم به فرمان امام خمینی(ره) در صحنه های مبارزه حضور جدی داشت و با تصمیمات باطل رژیم مخالفت می کرد


وی در پایان تصریح کرد: آیت الله قدیری یک چهره علمی مدرسه ای صرف نبودند و در شرایط مقتضی برای یاری اسلام و انقلاب حضور پیدا کرده و از جان مایه می گذاشتند

منبع:خبرگزاری رسا

 

حجة الاسلام والمسلمین راشد یزدی

روحانیت خدمات زیادی به اسلام و انقلاب اسلامی کرده اند . خبرنگار اسوشیتد پرس خدمت امام خمینی(ره) رسید و سئوال کرد که چرا مردم انقدر به شما علاقه دارند. امام فرمودند چون ما نوکر مردم هستیم و این مطابق روایتی است که می فرماید: سید القوم خادمهم " آقا آن کسی است که خدمت به مردم میکند"

روحانیت این طورند و مظلوم واقع شده اند ، زندگی امام خمینی و رهبر معظم انقلاب که جانشین لائق آنحضرت است ، اثبات کننده این مدعاست که رو حانیت بدون چشم داشت به مردم خدمت کرده و می کنند.

یکی از این روحانیت که زندگی ساده ای هم داشت حضرت آیة الله قدیری است . ایشان سالهای سال در شورای فتوای امام (ره) و مقام معظم رهبری بودند.

من خیلی به اشان نزدیک بودم ازجهت این که در مسائل که گرفتار می شدم باید خدمت ایشان می آمدم . از افتخارات من این است که چندین بار روحانی کاروان جانبازان شده ام. مسائل مربوط به جانبازان از مسائل مشکل و پیچیده حج است ، تمام این مشکلاتی که در مسائل حج در تمام جهات بود ،همه را آقای قدیری حل می کرد و همه اش را من از ایشان دارم . اولاً عالم بسیار بزرگی بود ، چندین سال در نجف بود که امام به نجف رفتند و به مجرد اینکه امام به نجف آمدند و اولین درس امام شروع شد ،پای منبر امام نشست . او درس بزرگان دیگر می رفت ولی به امام یک علاقه خاصی داشت و این کتاب البیعی که ایشان دارند تقریرات امام است که چاپ هم شده و بسیار کتاب معتبری است و فقهای عظام این کتاب را قبول دارند.

این مرد عالم به قدری متواضع بود که در مدرسه آیت الله بروجردی در نجف اشرف وقتی امام می رفتند نماز بخوانند ، این را می گویم که همه بدانند ، اذان نماز امام را می گفت و این از تواضع این مرد بزرگ بود. پدرشان هم عالم بود . آیت الله کفرانی ( آیت الله شیخ علی قدیری) از کسانی بود که در محضر آقای بروجردی دارای اعتبار بود .زمانی ایت الله بروجردی چهار نفر را به کرمانشاه فرستاده بودند که از جمله آنها شهید اشرفی اصفهانی و ایشان(ایت الله علی قدیری ) بودند.

(آیت الله قدیری) بعد از امام در شورای فتوای آیت الله اراکی بود و بعد آیت الله بهجت از ایشان دعوت کرد و در عین این قضیه در دفتر مقام معظم رهبری بودند.

مطلبی را ازدو نفر دیدم که برایم باعث تعجب بود، یکی از یکی از علماء مشهد که ایشان آخر عمری که به نظر من حدود 97 سال عمر کرد ، نمی توانستد حتی یک قدم راه بروند ولی برای نمازهای واجب مستقر روی زمین می ایستادند. و دیگر آیت الله قدیری که در اواخر عمر براثر سکته حرف زدن برای ایشان مشکل بود ولی حمد وسوره و ذکر رکوع و سجود را طوری با تجوید و درست میخواندند که اصلاً حس نمی شد که ایشان لکنت زبان پیدا کرده است.

خبر رحلت دو نفر مرا خیلی ناراحت کرد و قلبم جریحه دار شد ، یکی آیت الله مظلوم مشکینی اعلی الله مقامه الشریف که یک سال و چهل روز در خدمت ایشان بودم و خدا را شاهد میگیرم که حتی یک مکروه از این مرد ندیدم. یکی هم خبر رحلت آقای قدیری بود که خیلی متاسف شدم .

خدا به آبروی امام زمان روحشان را شاد کند.

 

 




داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.